Home » , , » BAYI KEPALA DUA lahir selepas ibubapa tidak mampu buat ultrasound untuk memeriksa komplikasi.

BAYI KEPALA DUA lahir selepas ibubapa tidak mampu buat ultrasound untuk memeriksa komplikasi.

INDIA - Bayi perempuan kembar siam berkongsi satu badan
Beliau mempunyai dua kepala, dua leher dan dua uri tetapi hanya satu badan - dan doktor bimbang tentang keadaannya yang tidak boleh bertahan lebih daripada beberapa hari. Sama-sama kita doakan supaya bayi ini selamat dlm keadaan sempurna.


Seorang wanita telah melahirkan bayi yang mempunyai dua kepala selepas dia tidak mampu ultrabunyi untuk memeriksa apa-apa komplikasi.
Bayi perempuan mempunyai dua kepala, dua leher dan dua duri tetapi hanya satu badan, bermakna sebahagian besar organ-organ penting dikongsi bersama.
Dia berjuang untuk terus hidup di unit rawatan rapi dan doktor bimbang akan keadaanya.
Menurut laporan.
Ibu Urmila Sharma, 28, melahirkan kembar siam melalui C-seksyen di Cygnus JK Hospital Sonipat ini Hindu di Haryana, India, pada hari Rabu, 
Urmila dan suaminya Subhash, 32, dilaporkan terlalu miskin untuk membuat ultrasound semasa hamil supaya dapat mengetahui keadaan bayi masa ke semasa.
Keadaan bayi perempuan di unit rawatan rapi

Dr Shikha Malik (unit pembedahan bersalin),  Berkata: Ibu bapa Bayi ini sangat miskin, Saya akan cuba untuk selamatkan bayi ini.

Beliau menambah: Kami hanya mengetahui dia membawa kembar siam selepas ultrabunyi dua minggu lalu tetapi ia sudah terlambat untuk berbuat apa-apa pada masa itu.

Sekarang bayi itu dilahirkan, kita akan melakukan yang terbaik untuk menyelamatkan bayi ini dan kami berharap keadaan bayi ini akan stabil untuk buat pembedahan.
Ia agak mustahil untuk memisahkan kembar ini kerana mereka berkongsi badan yang sama.


Bulan lepas ibubapa-to-be Renee dan Simon Howie terkejut apabila imbasan mendedahkan keadaan bayinya.

Walau bagaimanapun beliau berserah kepada takdir dan memutuskan untuk menjaga anak dalam kandungan mereka - Walaupun mempunyai dua muka dan dua otak, tetapi hanya satu badan.
Pasangan itu telah berikrar untuk melahirkan dan menjaga bayi berkenaan.

zs - Sama-sama kita doakan semoga selamat hendaknya.. Ajal maut ketentuan Allah s.w.t.
sumber : mail .daily .com

0 comments: