Home » , » Bank Negara Kenakan Wang Advance RM200 Kepada Akaun Pengguna Debit Kad

Bank Negara Kenakan Wang Advance RM200 Kepada Akaun Pengguna Debit Kad


Hal ini diketahui, setelah seorang pengguna terkejut lalu membuat laporan kepada Bank berkenaan apabila mendapati wang simpanannya kurang daripada sepatutnya. Hal ini bertambah pelik apabila wang advance yang dikenakan itu tidak dimaklumkan dipenyata kewangan Bank. Wajarkah?? - Zs

 Menurut sumber dari pihak berkuasa, kes seumpama ini telah banyak dilaporkan.

Untuk pengetahuan kepada rakyat Malaysia yang tak tahu, atau tak ambil tahu, atau tak perasan sebab duit banyak sangat dalam akaun, Ni penjelasan dari pihak Bank berkenaan daripada Bank Negara. "Untuk pengetahuan Tuan, Puan, Cik... Pihak Bank akan mengambil wang pendahuluan dari akaun bagi pemegang kad debit apabila pihak Tuan menggunakan kad debit seperti kad kredit."

So lepas ni tak boleh panggil kad debit...

Jelasnya lagi, "Pihak Bank akan memulangkan semula wang tersebut dalam tempoh 7 hingga 14 hari waktu bekerja" Lamanya... Pelbagai persoalan bermain dalam otak..

So, lepas ni kalau korang pakai kad debit untuk isi minyak ke, shoping ke.. macam-macam lagi ke.. jangan tekejut dan pelik duit dalam akaun kurang daripada sepatutnya... 

Contohnya, Belanja RM20 isi minyak, esok pergi bank, tengok duit hilang RM200, print out penyata kewangan, TIADA BUKTI TRANSAKSI.... Rupanya Bank Negara Sedut tanpa pegetahuan kita.

sumber : Zs


0 comments: